Zarážedlo

Na rozpracované dioráma chci na konce umístit zarážedla, aby lokomotiv "nepřepadly".
V náhlém záchvatu jsem začal s výrobou zarážedla. Nejprve jsem si odměřil jeden originál, abych dostal reálné rozměry.

Po přepočtu H0 jsem si udělal výkres jednotlivých komponent, ze kterých se zarážedlo, nebo-li šturc skládám.
Inspirace je převzata od Houmra.

Jako výchozí polotovar mi posloužila starší rovná kolej od Limy. Tu jsem rozebral na prvočinitele - kolejové pruty a pražce. Z kolejového prutu jsem uřízl dva kratší kousky a dva delší kousky na lomené stojiny. Další dva krátké kousky slouží jako podklad pod stojiny.

Lomené stojiny jsem na dvou místech nařízl ahž k patě koleje. Zářez je proveden do tvaru V. Pro jednodušší provedení jsem použil frézku s nasazeným tenkým brusným kotoučkem. Posléze jsem ohnul jednotlivé části podle šablony do požadovaného tvaru. Nakonec jsem spoj proletoval k vyšší pevnosti. Obdobným způsobem jsem vytvořil i druhý pár stojin, které jsou delší pro napojení na klej.
Nakonec jsem obě lomené stojiny a podklad sletoval dohromady. Abych udržel požadovaný tvar bočnice, pomohl jsem si dřevěným špalíkem do kterého jsem zapíchl obyčejné špendlíky. Ty fixují jednotlivé části k sobě, a propájel. Ještě zbývá několik úprav na pražcích.

Druhý kousek jsem slepil vteřiňákem, protože se mi moc nelíbil pájený spoj. Vše dopadlo v pořádku, ale je potřeba si pohlídat "geometrii". Výsledek je vidět níže.

Nakonec jsem dolepil pražce. Ještě zbývá vše nabarvit a doplnit břevno, možná i s nárazníky.



















Originál, podle kterého je stavba prováděna.





0 komentářů:

Okomentovat